seriös

Nu har mer än hälften av Englandsresan passerat förbi, nu är det 1,5 månad minus en dag kvar till jag sitter på planet hem. När jag lämnar engelsk mark får jag prata svenska igen, då får jag stanna ute längre än till 12.30 på helgerna igen, då får jag vara hur otrevlig jag vill igen. Men ärligt talat, jag kommer sakna England, jag kommer sakna min hostfamilj, jag kommer sakna att träffa mina klasskamrater ute varje helg, jag kommer sakna alla vi har lärt känna här.

Jag känner redan nu att jag har ändrat mig sen jag kom hit. Vilsen liten tjej på 17 vintrar, ganska otrevlig ibland, ville helst undvika att fråga folk om hjälp i onödan, trodde att allt var svart eller vitt (okej, tror fortfarande det till viss del), dömde folk innan jag pratat med dem. Nu är jag 18 jordsnurr, nu är det jag som påpekar när andra är otrevliga/bortskämda, nu frågar jag om hjälp även om jag näästan vet vad svaret är. Jag har helt enkelt blivit lite mognare. Och det beror helt enkelt på att jag har blivit 18 år.. eeeeeeller inte.

To be honest så är de enda jag saknar min familj. Men de kommer på torsdag så det ordnar sig. Jag är så himla glad över att vara här och jag har hittat vänner för livet. Jag är så sjukt glad att jag har lärt känna folket jag är med varje dag i skolan, speciellt Emma, Frida och Madde. Vi kände knappt varandra när vi kom hit och nu umgås vi varje dag.

Känner att det blev ett sjukt seriöst inlägg men så är det när man är 18.

P.s här kommer lite bilder från ikväll @ Emil's place

Här har vi jordens största attention seeker, Baranov

och svennen, Pozson

Kommentarer
Postat av: Hanna Skattberg

Hej, anmäl dig gärna till dagens blogg tävling, bara att följa reglerna så har du en chans att vinna.

Förlåt om du tycker de här är reklam!

2011-02-23 @ 10:37:13
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0