Ebersteinska över alla?



Flopp. Helt klart. Domarna ändrade reglerna i mitten av turneringen, förra året vann Eber både cheerledningen och dodgeballen, men det var tydligen inte tillåtet så danspriset gick över till en annan skola. Iår hade 3 av 4 skolor vunnit lika många matcher innan finalen. Och till finalen kom Lärka (som vann danspriset) och Haga. Hur konstigt som helst med tanke på att De Geer egentligen inte skulle ha chansen till att vinna finalen pga av danspriset. Och det som är mest irriterande är att Hagas rektor anordnar det hela och de vågar väl inte möta oss i finalen igen (de förlorade förra året ;)). Och det var massa krångel när finalisterna skulle presenteras, först säger de att Eber och Haga hade gått vidare. Sen säger de att det har blivit fel, och att Haga och Lärka ska spela. Då packar eber sina grejer och går där ifrån. Efter cirka 5 min ropar de tillbaka oss igen och säger att det har blivit fel ytterligare en gång. Vi går tillbaka in igen, och de ska presentera finalisterna. De säger ännu en gång att det har blivit fel och att de som ska spela är Haga och Lärka. Och där tog mitt tålamod slut, blev så sjukt sur och arg. Varför säga att vi ska komma tillbaka när de ändå gav oss samma resultat? För att håna oss? Antagligen. Lärka vann sedan mot Haga. Alltså vann de både dans-och dodgeballpriset.

Eber spelade en sista match mot Kungsgård, iklädda i bara kalsonger. Det var något jag missade eftersom jag var skitsur och var påväg mot skolan igen. Attans. Nästa år ska jag vara med i vårat dodgeballag. Då ska jag se till att vi vinner. Och att jag får spela i endast kallsonger. Så nu vet ni vad ni har att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0