En typisk Sara-lördag.

Jag vaknar vid 08.00, drar mig ur sängen.
Säger godmorgon till min syster Hanna, sätter mig vid TV:n och är helt död.
Gör iordning frukost, bestående av en macka och juice. Sätter mig återigen vid TV:n.
Sätter på mig träningskläder, packar väskan. Borstar tänderna, kollar på klockan som står på 08.45.
Går runt i huset helt utan mening, inser sedan att det är onödigt och sätter mig vid TV:n igen.
Kommer sedan på att jag har bråttom, klär på mig ytterkläderna och går till korsningen för att möta Victoria vid 10 över 9.
Vi går ned till bussen, och får såklart vänta. Kommer fram till Åby vid 09.45, går till tennishallen. Spelar tennis en timme, går sedan till bussen igen. Får vänta, igen.
Kommer hem vid 11.50, välkomnas av mamma som nu har vaknat.. Julia har precis duschat, eftersom hon har varit i stallet.
Sätter mig vid TV:n igen, ångrar mig och går till datorn istället. Kollar Facebook, inget kul har hänt. Går och duschar.
Försöker få kontakt med Kajsa eller Victoria, och undrar vad som händer under dagen/kvällen.
Fixar iordning mig, och sen ger jag mig iväg på dagens äventyr vilket kan vara allt mellan himmel och jord.

Det sjuka är att det är exakt såhär varje lördag. Fast jag gillar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0