"Rökare har lägre IQ"

"Att börja röka är inte särskilt smart. Varför så många ändå trillar dit får sin förklaring i en ny studie:

Rökare är helt enkelt mindre intelligenta än icke-rökarna.

...

Det visar att det inte är cigaretterna i sig som försämrar intelligensen utan att de som har lågt IQ är mer benägna att börja röka menar forskarna och säger till Reuters health att man kanske ska fundera på förebyggande antirökprogram som riktar sig till vuxna med lågt IQ."

 

Hahah, det värmer när jag läser detta. Så himla kul, fast ändå ganska tragiskt. Samhället blir alltså bara dummare och dummare? Det är ju såklart bra för oss som har lite innanför pannbenet ;)


Kommentarer
Postat av: yeeah

bästa, jag visste att jag hade högt IQ(h)

2010-02-25 @ 23:39:11
Postat av: JOnas hejduk

haha lite kul :) fast jag tror inte på de, låter väldigt dumt enligt mig. Och inte för att vara envis eller egoistisk alls, tycker bara att de låter korkat :) fast alla måste ju tro på något :D

2010-03-01 @ 19:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0