Creep

Eftersom alla verkar sitta och skriva julkalendrar i sina bloggar så tänker jag inte göra det. Men däremot så ska jag faktiskt beskriva mig själv. Läs och njut kära vänner (och ovänner).

Sara Beier. Det är svårt att beskriva sig själv, men here I go. Jag är 17, snart 18 år. Bor i Krokek med min, lite haft konstiga, familj som består av min mamma, pappa och två systrar, Hanna och Julia. Jag skulle nog säga att jag inte är så impulsiv, gillar när saker är välplanerat och genomtänkt. Men jag överraskade mig själv i somras då jag bokade flygbiljetter till Spanien ungefär 2-3 dagar innan avfärd, det kallar jag impulsivt.

Jag går naturvetenskap på Ebersteinska gymnasiet, år 2. Har blivit uttagen för att studera i England i tre månader (åker troligtvis den 8e januari). Undrar varför de valde just mig? Måste bero på min awesome personlighet. Folk säger att jag är speciellt, men jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Jag tar det nog som en bra komplimang.

Jag är ganska självsäker och om jag får kritik går det in genom ena örat och ut genom andra, iallafall när det gäller det yttre. Om jag däremot får kritik när jag gjort någonting fel, tar jag till mig kritiken och jobbar på det. På senare år har jag märkt att jag är ganska egoistiskt. Tänker på mig själv i första hand. Men jag tror att alla gör det, bara att de inte vågar erkänna det, för att tänka på sig själv och sitt bästa får man ju inte göra! Lilla ego, fy skäms.
Ett annat personlighetsdrag som jag har, är att jag har ganska starka åsikter om saker, och att jag står för vad jag tycker. Gillar att argumentera om saker och ting, och jag har inte fel. Oftast.

Och vad gör jag på min fritid? Om ni läser min blogg regelbundet så borde ni, på ett ungefär, veta vad jag hittar på. Jag träffar kompisar, gymmar, spelar tennis, fikar, shoppar (<3), och sånt som vanligt folk gör.

Jag är lyckligt lottad som har så bra folk omkring mig. Två personer som nästan ingår i min familj är Kajsa och Victoria. Bästa kompisarna fan! Haha. Vi har känt varandra sen lekis.

Jag älskar att resa. I år har jag hunnit med att åka till Spanien (spontanresan you know) och till Florida. Tänkte precis skriva att det var första gången jag var i Spanien, men kom på att jag har varit där innan på fotbollsläger. Så tokigt det kan bli xD Har ju varit i Florida tre gånger innan, men det hade jag faktiskt koll på. Har även hunnit att besöka Egypten, Italien, Tyskland, Danmark och Finland i mitt 17åriga liv.

Om jag ska sammanfatta mig själv (går det?) så skulle jag säga att jag är underbar.

Update: Har nu i efterhand kommit på massa mer saker som är sååå jag. Kanske fyller på lite senare.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej! Vilken fin kommentar du lämnade i mitt lilla krypin, den värmde gott i vintermörkret Sara. Du verkar vara en bra tjej med båda fötterna på jorden, och vilka vänner sen! Sköt om dig, jag skulle gärna se att vi ses någon dag framöver om du vill. Kramar från Kajsa med familj

2010-12-01 @ 21:42:41
URL: http://kajsas.blog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0